Masalah Gastrik

Masalah Gastrik Tiada Lagi

gastricMasalah gastrik? Kini tiada lagi dengan Set Shaklee.Alhamdullillah , walaupun Customer yang rasa lega, tetapi saya yang rasa terlebih lega sebab masalah gastrik mereka dah reda dan mereka sangat happy, kembali sihat dan boleh teruskan ibadah dan juga urusan harian dengan kesihatan yang baik.

 

 

Saya tahu gastrik ini sangat sakit dan menyusahkan kita kadang-kadang.Banyak sangat nak kena pantang dan syarat-syarat serta cara-cara nak jaga pemakanan kita.Kerana saya pernah merasainya suatu ketika dahulu sampai turun 4kg. Tetapi saya yakin dengan Shaklee, ia boleh membantu dengan Izin Allah apa-apa pun Insyallah.

Masa Customer called dan texted bagitahu keadaannya, kesian saya dengar masalah gastrik dia sampai dah susah nak bergerak sampai terpaksa baring atas katil , lemah tak bermaya, badan bengkok dan kalau makan mesti muntah balik kerana tolakan gas dari perut. Saya juga turut pantau perkembangannya sehingga dia betul-betul baik dan cergas. Kerana saya tahu bagaimana rasanya. Alhamdullillah berkat Usaha dan dengan Izin Allah , Adik Anuar ini pulih dari masalah gastrik.

Masalah gastrik boleh terjadi kalau anda:

  • Merokok
  • Minum Alkohol (Alkohol boleh mencederakan mukus yang meliputi perut dan meningkatkan asid yang dirembes di perut.)
  • Stres yang tidak terkawal

gatric-ulcerKalau nak buat rawatan dekat luar memang agak leceh dan mahal kosnya. Jadi saya syorkan pengambilan produk2 berikut based on keadaan yang diceritakannya bagi membantu meredakan masalah Gastrik beliau:

  • ESP
    ~ Sumber Protein bersifat Alkali
    ~ menuetralkan asid Gastrik
    ~ membaik pulih luka dalaman
  • OSTEMATRIX
    ~ Kalsium bersifat Alkali bagi
    membantu meneutralkan asid
  • PEPPERMINT GINGER
    ~ mengeluarkan Angin Gastrik
    ~ memberi rasa Selesa, Cooling & Nyaman

Inilah testimoni yang diberikan oleh Adik Anuar kita ini:

mama testi nogastrik                 mama testi nogastrik2

Gaya hidup dan rawatan di rumah, anda boleh melegakan kesakitan anda sekiranya anda:
  • Memilih diet yang sihat dan seimbang. Banyakkan makan buah buahan dan sayur sayuran dan karbohidrat yang mempunyai kandungan serat yang banyak. Banyakkan makan makanan yang kaya dengan vitamin untuk memastikan proses sembuh menjadi cepat.
  • Sekiranya anda menggunakan ubat tahan sakit dengan kerap, minta doktor anda untuk menukarkan ubat tersebut kepada Panadol.
  • Kawal stres anda dengan bersukan atau aktiviti menyeronokkan seperti menulis jurnal dan membaca Al Quran.
  • Jangan merokok (berhentilah dari merokok). Merokok meningkatkan asid pada perut dan menggalakkan aktiviti H pylori.
  • Jangan minum kopi dan teh dan coklat berlebihan
  • Jangan minum alkohol kerana ia adalah haram dan ia menipiskan dinding perut.

Sesiapa yang diluar sana ada masalah sewaktu dengannya. Saya boleh bantu anda daripada A-Z. Itulah cara yang akan saya buat sekiranya bersama Customer saya. “Kebahagiaan Customer Kebahagiaan Saya” 🙂 . More Tips or  cara-cara nak melegakan masalah gastrik akan saya berikan juga.

Leave a Reply

