Liang Pori Membesar

Tips Mengecilkan liang pori

StrawberrySo ladies and gentleman, liang pori yang besar membuatkan muka nampak tidak bersih dan comot. Nak jumpa orang pun malu , kalau nak pakai concealer pun mcm malas kan? So, saya nak kongsikan sedikit info2 yang berguna kepada anda. Check it outt! ๐Ÿ™‚

 

 

Jadi, perkara pertama yang saya nak ingtkan kepada anda semua ialah jangan skip untuk memakai toner muka. Kerana kandungan yang terdapat dalam toner itulah yang akan membuatkan liang pori muka anda mengecil dan membersihkan lagi pori-pori tersebut. Yang pasti pilihlah toner muka yang sesuai dan semulajadi.

steam mukaNext, anda juga boleh steam muka anda dengan air panas. Caranya, ambil satu bekas or baldi yang tidak terlalu besar. tidak perlu pegi ke mana2 kedai sebab anda boleh buat sendiri di rumah. ๐Ÿ™‚ Selepasa letak air panas, halakan muka anda ke arah bekas itu dan gunakan tuala untuk menutup muka dan menghalang wap panas daripada keluar.

Steam selama 10-15 minit. (Tidak perlulah sampai hari2 paling elok pun seminggu sekali.). Steam ni berfungsi supaya membuka liang pori yang tersumbat. Kalau anda membiarkan pori anda tersumbat tanpa membuat steam muka, ia akan kekal dan tidak mengecil.Setelah buat steam ni, boleh basuh muka dengan pembersih muka yang sesuai untuk menutup balik liang pori yang dah terbuka tu.

Cara2 untuk mengekalkan liang pori anda mengecil:

  • Tidak terdedah kepada pancaran matahari yang terlalu panas dan teruk
  • Menggunakan tualan muka yang tidak terlalu kasar dan kotor.
  • Cuci muka anda sebersihnya dengan Hydrating Cleansing Lotionย dan Hydrating Toner. Highly Recommended for all of you. Tetapi produk tu utk kulit yang kering. For oily skin: Pm Me ๐Ÿ™‚

lemon girlBukan sahaja anda memerlukan makanan tetapi kulit anda juga memerlukan makanan yang sihat. Iaitu memastikan kulit mendapat kolagen yang mencukupi dan kekal hidrat. Kolagen amat lah penting untuk memastikan selsel lebih kukuh dan tegang. Because as your age increases, lagi banyaklah collagen anda perlu ambil. In Conclusion, tiada lagi liang pori yang besar, mengembang dan menonjol. Yayyy!! Muka dah bersih dan cantik.

Yess memang tidak dapat dinafikan yang liang pori anda akan betul2 hilang. Tapi kita ย boleh memperbaikinya dengan mencari produk yang selamat, asli dan semula jadi tanpa menggunakan chemical yang boleh merosakkan kulit muka. Ia boleh mengecilkan saiznya dan mengambil masa agak lama.

Produk2 yang anda miliki hendaklah lah membantu dari segi

  • Mengurangkan saiz liang pori
  • Membersihkan liang pori daripada tersumbat
  • Menghalang jerawat supaya tidak muncul akibat liang tersumbat.

Hak memilih, hak kita semua. Jadilah pilihlah produk yang betul2 baik.

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s